Opdrachtgever:
Bas van de Goor Foundation
Diensten:
Branding, design, merkbeleving, promotie
Sector:
Sport
Giro d'Italia
mei 2016 - Gelderland kleurt roze: De start van de Giro d’Italia is in Apeldoorn. Aan Bas van de Goor de eer om samen met een wielerploeg, de officiële roze trui op te halen in Milaan. De Bas van de Goor Foundation van de voormalig topvolleyballer is benoemd tot het goede doel van de Giro in Gelderland. Het is een tocht van ongeveer 1250 kilometer, door het Alpengebied, de Elzas en de Vogezen en gaat in totaal door zeven EU-landen.
Het vertrekpunt
Het doel van de rit van Milaan naar Apeldoorn is te laten zien dat sporten helpt om diabetes beter onder controle te krijgen. Daarnaast is het een opwarmer voor de start van de Giro d'Italia. Op de dag van de ploegenpresentatie op de Grote Markt in Apeldoorn dragen de fietsers de roze trui over aan de organisatie van de Giro.
Bas van de Goor Foundation
De Bas van de Goor Foundation verbetert de kwaliteit van leven van mensen met diabetes door middel van sport en bewegen. Daarvoor informeren we mensen met diabetes over de positieve effecten van sport en bewegenen laten we mensen deze ervaren. Zo willen we inspireren tot een sportief leven met diabetes. bekijk de website
Creëren is bewegen in de richting van je wensen
De oplossing
De doelstelling op een positieve manier onder de aandachtbrengen. Hierbij de is wielerploeg aangekleed in een passend tenue. En een passende campagne ontwikkeld.
Fotografie: Ronald Hoogendoorn